Kyllä, olemme tehneet Traficomille teletoimintailmoituksen jo vuonna 2019.
Traficom : "Teletoimintailmoitus on tehtävä yleisen teletoiminnan harjoittamisesta,
eli verkko- tai viestintäpalvelun tarjonnasta ennalta rajaamattomalle käyttäjäpiirille."
Sähköpostipalvelujen tarjontaan liittyy tiettyjä määräyksiä ja vaatimuksia, joiden noudattamista valvoo Traficom.
On hyvä pitää mielessä, että ylikansallisten yritysten tarjoamat viestipalvelut eivät kuulu Suomen lakien alaisuuteen, joten
muun muassa viestien yksityisyyden suoja saattaa olla vähän niin ja näin.
Miten toimintanne rahoitetaan?
Braene Oy rahoittaa palvelua.
Kaikkihan tietävät, ettei ilmaisia lounaita ole olemassa.
Braene Oy pyrkii ylläpitämään ilmaispalvelua/-palveluita mahdollisuuksiensa mukaan.
Lisäpalvelut ovat maksullisia.
Meillä on myös maksullisia palveluita, joista saaduilla tuloilla pyrimme rahoittamaan myös ilmaispalveluita.
Toivomme käyttäjiemme olevan valistuneita ja ymmärtävän, että ostamalla palveluita toimintaa voidaan ylläpitää.
Jos yrityksenne rahat loppuvat?
Sellaista riskiä ei tällä hetkellä ole näköpiirissä.
Pystymme tuottamaan palveluita erittäin edullisesti matalalla kustannustasolla automaatiota hyödyntäen (eli itsepalvelulla on tärkeä rooli).
Mitä viesteille tapahtuu, jos toimintanne loppuisi?
Jos näin valitettavasti pääsisi tapahtumaan, niin ilmoitamme hyvissä ajoin etukäteen, jotta käyttäjät voivat siirtää viestinsä muualle.
Sähköpostitilillä on oma hallintaportaali (salasanan vaihto, tilapäiset roskapostialiakset, muiden sähköpostitilien synkronointi)
ja sitten varsinainen sähköpostitili, jota voi käyttää joko yleisillä sähköpostiohjelmilla tai sitten webmail-sivujen kautta.
Sähköpostitilin salasanan voi vaihtaa sähköpostitilin hallinnasta sekä webmail-sivun kautta. Salasanaa ei voi vaihtaa sähköpostiohjelmalla.
Unohtuneen sähköpostitilin ja käyttäjähallinan salasanan voi nollata vain, jos on rekisteröinyt palautussähköpostiosoitteen etukäteen.
Minkälaisia rajoituksia sähköpostitileillä on?
Uuden sähköpostiosoitteen aktivoiminen kestää 24 tuntia.
Uuden sähköpostiosoitteen voi samasta IP-osoitteesta aktivoida vain kerran 24 tunnissa.
Viivästyksillä pyritään hidastamaan väärinkäytöksiä ja massa-aktivointeja.
Toivomme ihmisiltä solidaarisuutta muita kohtaan, eli että aktivoisivat vain yhden osoitteen omaan käyttöönsä.
Jos tarvitset useita sähköpostiosoitteita, niin meillä on edullinen maksullinen vaihtoehto. Katso täältä lisätiedot.
Uuden sähköpostitilin voi aktivoida vain suomalaisista IP-osoitteista.
Lähetettävien viestien määrä on rajoitettu 20 viestiin vuorokaudessa.
Yllämainitun rajoituksen tarkoitus on ylläpitää hyvää mainetta palvelullamme, emmekä halua kannustaa roskapostittajia hyväksikäyttämään palveluamme.
Käyttämättömät sähköpostitilit poistetaan erikseen ilmoitettujen kriteerien mukaan.
Millä laitteilla ja sähköpostiohjelmilla palvelunne toimii?
Palvelumme on yhteensopiva kaikkien IMAP-protokollaa tukevien sähköpostiohjelmien kanssa.
Näitä ohjelmia löytyy kaikille yleisimmille laitteille ja käyttöjärjestelmille (Android/iOS/Windows/Linux).
Android- ja Apple-laitteiden esiasennetut sähköpostiohjelmat ovat yhteensopivia palvelumme kanssa.
Yhteensopivuus muiden sähköpostipalveluiden kanssa?
Suurten internet-jättien kanssa ei aina ole helppoa, mutta erityisesti Gmailin kanssa kaikki on sujunut hienosti.
Eniten harmaita hiuksia aiheuttaa Microsoftin ilmaispalvelut mm Live/Hotmail, sillä heitä on vaikea vakuuttaa siitä,
että jokin pieni sähköpostipalvelun tarjoaja ei ole roskapostittaja.
Yllä mainittu asia on myös käyttäjiemme syytä pitää mielessä sähköposteja lähettäessään.
Vastaanottajaa kannattaa pyytää tarkistamaan varmuuden vuoksi myös roskapostikansio.
Suomalaisten palveluiden kanssa ei ole toistaiseksi ollut ongelmia.
Pyrimme tekemään palvelustamme täysin yhteensopivan IKI-sähköpostipalvelun kanssa, sillä olemme suuria IKI-faneja.
Ohjeita [matrix]:n ja Nextcloud:n käyttöön?
Nämä ovat vielä työn alla, mutta molempien käyttöön löytyy paljon ohjeita internetistä.
Yritämme toki luoda ainakin perusohjeet mahdollisimman pian, sillä käyttöönotto vaatii ainakin palvelumme osoitteiden tuntemisen.
Asiakaspalvelu?
Palvelu toimii täysin itsepalveluperiaatteella.
Meillä ei valitettavasti ole resursseja vastailla kysymyksiin.
Tietoturva-asioissa tosin toivomme yhteydenottoja sähköpostitse.